• Een gezonde geest in een gezond lichaam. Studeren vraagt veel energie en dus hebben studenten evenwichtige maaltijden, voldoende slaap en tijd voor ontspanning nodig.
     

  • Stel realistische verwachtingen. Zeg niet tegen jouw kind dat het zeker zal slagen als je weet dat dit misschien niet zo is. Vraag dat je kind zich inzet en focus je niet alleen op het resultaat.
     

  • Als ouder kan je jouw kind helpen met het plannen, of het opstellen van een studeerschema, maar neem niet alle verantwoordelijkheden af.
     

  • Kinderen voelen de druk om te presteren des te harder tijdens de examens. Als jouw kind faalangstig is, bespreek dan wat  gevolgen en mogelijke oplossingen kunnen zijn. Wat heeft jouw zoon of dochter nodig?
     

  • Keep calm. Het is best mogelijk dat jouw kind zich anders gedraagt tijdens de examenperiode door bijvoorbeeld opvliegender of meer teruggetrokken te zijn. Blijf dus zelf rustig.
     

  • Tot slot, er is niets mis met een beetje verwennerij tijdens de examens. Een lievelingsmaaltijd klaarmaken of een favoriet TV-programma opnemen kan de zwaarte van de stress een beetje verlichten.

 

examens

7 tips om ervoor te zorgen dat je kind de examenperiode doorkomt

 

  • Zorg voor een rustige, ontspannen sfeer in huis. Ruzies of continu praten over examens zorgt enkel voor extra stress.

FIJN DAT JE

BIJ ONS BENT

  • Facebook Social Icon

ZITDAZO VZW

ONS TEAM

ONDERNEMINGSNUMMER 0538 794 814

IBAN BE82 0017 0619 8068
 

ALGEMENE VOORWAARDEN

CONTACTEER ONS