De concentratie van je kind verhogen met yoga-oefeningen


Er mag geen vlieg passeren, of hij heeft ze gezien...

Stop met wiebelen en friemelen...

Zij is zo snel afgeleid...

De dingen die hij leuk vindt, gaan vanzelf... de rest is andere koek

Het lukt me toch nooit...

Ik voel me boos...

Ik word hier zenuwachtig van...

Klinkt dit bekend in de oren? Lees dan gerust even verder en ontdek hoe je de concentratie, het geduld en het doorzettingsvermogen van je kind of je leerlingen kan aanscherpen en ondersteunen met behulp van enkele eenvoudige oefeningen die je zowel thuis als in de klas kan inzetten.

De oefeningen worden nog krachtiger als je ze koppelt aan een concrete situatie. Zo zou je je kind of je leerlingen eerst kunnen uitnodigen om even na te denken over een situatie waarin aandacht en concentratie, geduld en doorzettingsvermogen een belangrijke rol spelen.

Lotusbloem

>> lees verder onder de foto

1. Ga in kleermakerszit zitten en maak je rug mooi lang.

OF

Ga op een stoel zitten en plaats beide voeten stevig op de grond. Maak je rug mooi lang.

2. Breng je vingers en handpalmen tegen elkaar voor je hart.

3. Sluit je ogen en zeg: "Ik richt mijn aandacht op één punt."

4. Adem in en strek je armen boven je hoofd. Open nu je handen zoals een bloem haar bloemblaadjes opent. Houd je pink en je duimen wel tegen elkaar.

5. Kijk naar de bloem die je boven je hoofd gevormd hebt en adem rustig in en uit.

6. Houd je aandacht bij de bloem. Welke kleur heeft jouw bloem?

7. Breng je handen terug tegen elkaar en sluit je bloemblaadjes. Op een uitademing breng je je handen terug voor je borst.

<